xxx

Pic de la Serrera (2.912 m.)

Intineraris de muntIanya Andorra, excursions de muntanya.

Situació: Sorteny
Temps: 3h 00mn anada.
Desnivell : 960 m.
Dificultat: Fàcil.

Pic de la Serrera excursions hotel Univers Encamp Andorra

Pic de la Serrera hotel Univers Encamp Andorra

Passat el Serrat i en direcció a Arcalís, trobarem un desviament cap a la vall de Sorteny. Seguir per la pista fins al final. A 5 mn trobarem el refugi de Sorteny, i seguirem un sender que ens durà fins un bosc poc espès que travessarem per la part alta i el seguirem fins que la vall s’estreny. Aleshores, travessarem el riu i tot seguit veurem com el camí s’enlaira en un terreny cada cop més dret.

Després d’unes ziga-zagues arribarem a un fals coll on uns metres més enllà deixarem a la nostra dreta una petita cabana de pedra. El camí remunta suaument per una zona de prats. En aquest punt, a la dreta veurem el Pic de l’Estanyó i el Pic de la Cabaneta. El sender s’enfila altre cop suaument en direcció al Coll de la Mina, altrament dit Collada dels Meners per un terreny herbós que mica en mica va donant pas a un de més pedregós fins arribar al coll (2724 m.)

Del coll al cim, el camí es fàcil, encara que haurem de sortejar al començament una penya rocallosa. Seguirem la carena fins a arribar al cim.

Esplèndida vista damunt la vall de Ransol i la vall de Sorteny amb els Pic de la Cabaneta i el de l’Estanyó en primer termini. Pic molt aconsellable per fer amb esquís de travessa, tant per la vall de Ransol com per la de Sorteny.

Planell Pic de la Serrera

ESQUI DE MUNTANYA

Lloc d'inici: Pàrking de Sorteny
Accés:  Travessem el Principat d'andorra direcció a l'estació d'Ordino-Arcalís, un cop passat el Serrat, trobem un cruce a dreta que ens porta al pàrking de sorteny
Altura inicial:  1750 m.
Tipus:  Circuit
Dificultat alpina:   PD: Poc difícil, pendent < 45º.
Dificultat d'esquí:  S4: Pendent mantinguda de 35-40º, terreny estret i obligat.
Durada:  Mig dia
Exposició:  2: Pendents tallades per caigudes que no poden provocar cops violents.
Refugi 1:  Refugi de Rialb
Descripció:  Sorteim del Pàrking ple nord superant tota la vall de rialb pel fons de la vall, just sota el pic de port vell girem direcció oest fins superar la portella de rialb (2509 mt) per pendent amples i no molt dretes. Despres de la portella de rialb flanquejem ple nord sense perdre alçada, aquest flanquig pot ser delicat si està carregat o gelat. després del flanqueig superem les pendents que ens deixen al collet de la font blanca (2740 mt), d'aquí superem la pala final del cim que ens deixarà a l'aresta cimera, normalment arribem al cim amb esquís. Baixem la pala final que hem pujat fins al collet de font blanca, d'aquí superem un petit bony que ens queda a sud, no agafem la canal que surt del collet (aquesta és la canal de font blanca). Superat el bonyet (no calen pells) veiem sota nostre la entrada a la canal carnissera que baixa primer ple sud i despres gira a sud-est, el primer tram és el més dret i acaba amb un pas estret que superarem per arribar a la part final de la canal (sud-est) i oberta a la vall de rialb. En condicions bones no té gran dificultat però cal apreciar bé que no estigui gelada o massa carregada abans de ficar-se. Un cop al final de la canal conectem amb l'itinerari de pujada.

Parc Natural del Comapedrosa

Parc Natural de Sorteny

Parc Natural de la Vall del Madriu

Temps a Andorra

A l'hotel Univers situat al centre d' Encamp, trobarà un hotel de muntanya diferent, càlid, acollidor, amb una marcada personalitat i un serveis i atenció irrefosable.
El ser un hotel petit i familiar ens permet oferir-li un tracte personal que el farà sentir com a casa, el gust i cura pels detalls, la diversitat de serveis i la qualitat dels productes del nostre restaurant, no deixa res a l’atzar perquè durant la seva estada, pugui gaudir al màxim del seu temps d’esquí, excursións de muntanya, i relax.

Hotel de muntanya Andorra, excursion Andorra, esqui Andorra.

Hotel a Encamp, hotel a Andorra, hotel de muntanya a Encamp Andorra, hotel a Grandvalira, excursions de muntanya, esqui de muntanya.