xxx

Pic de Comapedrosa (2.942 m)

Intineraris de muntIanya Andorra, excursions de muntanya.

Situació:  Arinsal

Temps: 4h 30mn  anada.

Desnivell: 1.382 m.

Dificultat: Fàcil però llarga

Pic del Comapedrosa - Excursions Andorra - Hotel Univers Encamp

Estany Negra,Pic del Comapedrosa - Hotel Univers Encamp

Sortirem del final de la carretera d’Arinsal, al costat del salt d’aigua de Ribal. Agafarem una pista tancada amb una cadena. Al cap de poca estona, deixem la pista i agafem un camí a l’esquerra amb unes marques blanques i vermelles (GR 11). Seguirem aquest camí i travessarem el riu del Pla de l’Estany per una passarel·la. Al cap de poc, en passarem una altra per tal de  creuar el riu de Coma Pedrosa. El camí s’enfila en llaçades fins a sortir del bosc. Tornarem a creuar el riu que baixa de l’estany de les Truites i arribarem a un altiplà on trobarem a l’esquerra, el refugi de Coma Pedrosa.

El camí segueix per una vall molt planera, seguint el riu. En arribar al fons de la vall, hem de girar a la dreta i anirem guanyant alçada fent ziga-zagues per un terreny bastant dret fins que assolim una mena d’esperó herbós. Tot seguit arribarem a una bassa amb un rètol que indica el GR i molt a prop, l’estany Negre on, fins ben entrat l’estiu i trobarem neu. Arribats a aquest indret, hi ha dues opcions.

La primera, vorejar el llac pel cantó dret i seguir per un terreny de tartera fins la collada del Forat dels Malshiverns situada entre el pic de Baiau i el pic de Comapedrosa, i girar a la dreta fins a assolir el cim.

La segona opció molt més bonica, és la de seguir la llarga cresta fins el cim. Arribats a l’estany Negre, girarem a la dreta i grimparem un parell de graonades sense cap dificultat fins a arribar al cim.

Es un cim molt bonic i el més alt d’Andorra, que no presenta cap dificultat però, si que té un desnivell considerable. Formidable vista de la vall d’Arinsal i la majoria de cims andorrans així com del Pallars.

A l’hivern, ha esdevingut un clàssic fer-lo amb els esquís de travessa, no essent la seva ascensió gaire difícil però si bastant llarga.

Planell, Pic de Comapedrosa - excursions Andorra -  Hotel Univers Encamp

ESQUI DE MUNTANYA

ASCENSIÓ: Arribats a Arinsal (Andorra) pujarem a la part alta del poble i creurem per un túnel la enorme barrera "para-allaus" que protegeix les seves cases. Immediatament girarem pel primer carrer de la dreta, pugem uns 250m i trobem una petita zona d'aparcament. Aquí s'acaba el carrer i comença una pista de terra amb senyalitzacions del GR11 que seguim. Aproximadament a 1 km, hi ha la bifurcació al Ref. Coma Pedrosa i Ref. Plà de l'Estany (indicacions). Seguim a la dreta el camí del Pla de l'Estany, passem les bordes de la Coruvilla i sense deixar de prop el torrent d'Areny, arribem al Refugi Pla de l'Estany. Ara seguim uns 100m N per sobre del Refugi, girem decididament a l'esquerra i remuntem fort una petita valleta que supera un primer plató. Seguim remuntant la vall i arribats al darrer plató, ja divisem a la nostre esquerra la Collada del Forat dels Malhiverns. Com que és dreta, normalment superarem la collada amb grampons i seguirem després la cresta a la nostre esquerra, uns 150 m fins el cim.

DESCENS: Per la Collada del Forat dels Malhiverns i les amplies pales que porten al Pla de l'Estany desfent tot l'itinerari de pujada.

ALTRES OPCIONS DE DESCENS: Amb un bon nivell d'esquí (S4), podem plantejar el descens per la vessant SE o la "Pala del Ruf". La podrem agafar des del propi cim o partint d'un petit collet a la vessant S, que assolirem desfent un tros de cresta. La pala és amplia, sostinguda (40º) i la baixarem fins la seva part final, tot decantant-nos a la dreta endinsant-nos per uns tubs que ens portaran a la petita cabana del Estany de les Truites. D'aquí seguirem la riba dreta del torrent fins un estrangulament, que superarem pel bosc, per baixar després fins el pont que creua el riu de Coma Pedrosa i la pista que hem agafat a l'inici de la sortida. Aquesta part del descens, coincideix amb l'itinerari "normal" pel Refugi de Coma Pedrosa i l'Estany de les Truites.

Al'hotel Univers situat al centre d' Encamp, trobarà un hotel de muntanya diferent, càlid, acollidor, amb una marcada personalitat i un serveis i atenció irrefosable.
El ser un hotel petit i familiar ens permet oferir-li un tracte personal que el farà sentir com a casa, el gust i cura pels detalls, la diversitat de serveis i la qualitat dels productes del nostre restaurant, no deixa res a l’atzar perquè durant la seva estada, pugui gaudir al màxim del seu temps d’esquí, excursións de muntanya, i relax.

Hotel de muntanya Andorra, excursion Andorra, esqui Andorra.
Hotel a Encamp, hotel a Andorra, hotel de muntanya a Encamp Andorra, hotel a Grandvalira, excursions de muntanya, esqui de muntanya.