xxx

Dificultat: Fàcil

http://www.excursionsandorra.com/excursions/pics/Estanys d'Ensagents.jpg

http://www.excursionsandorra.com/excursions/pics/Estany Moreno.jpg

Punt de sortida de la Borda del Tresà.  Després de l’església de St Jaume dels Cortals,  a uns 500 m després d’una corba, a mà dreta trobarem una borda i un rètol de fusta indicant-nos el camí d’Ensagents.

Seguirem aquest camí que ben aviat s’endinsa en el bosc de pi negre fins a arribar a una clariana on veurem un tancat de pedra pel bestiar. Al final d’aquesta clariana trobem una cruïlla de camins que ens indica el camí del Pas de la Clau tot recte i el d’Ensagents que cal tombar cap a l’esquerra. Agafarem aquest últim i seguirem el corriol que torna a endinsar-se cap dins el bosc. Arribarem en un punt on el camí surt del bosc i veurem una gran paret de pedra. Hem de seguir el camí que puja fent ziga-zagues fins a passar pel peu d’aquesta gran paret de pedra que ens queda a l’esquerra. Salvat aquest desnivell, de seguida arribarem al refugi d’Ensagents (2h 30 mn). Per arribar als llacs, cal seguir un corriol no massa evident en direcció N-E, seguint el torrent. Unes fites de pedra ens ajudaran a trobar el camí. El primer llac, situat a 2.526 m. (2h 50mm) és el més petit. El bordegem per l’esquerra i aviat arribem al segon llac (2.535 m). Seguirem pel cantó esquerra per un camí no massa evident i arribem al llac superior, el més gran de tots (3h 00mn), dominat per la majestuosa silueta de l’Alt del Griu.

Per anar a l’Estany Moreno, caldrà que ens desviem a la dreta per un corriol, abans d’arribar a la paret de granet situada al cantó esquerra.

Val a dir, que si arribats al refugi ens endinsem més cap al fons de la vall, en direcció a la Collada de Pessons, encara trobarem dos estanys més.

El cercle d’Ensagents, envoltat per l’Alt del Griu, el Pic d’Ensagents i el Pic de Pessons, és un dels llocs més solitaris i salvatges de les Valls d’Andorra.

El hotel Univers situat al centre d' Encamp, trobarà un hotel de muntanya diferent, càlid, acollidor, amb una marcada personalitat i un serveis i atenció irrefosable.
El ser un hotel petit i familiar ens permet oferir-li un tracte personal que el farà sentir com a casa, el gust i cura pels detalls, la diversitat de serveis i la qualitat dels productes del nostre restaurant, no deixa res a l’atzar perquè durant la seva estada, pugui gaudir al màxim del seu temps d’esquí, excursións de muntanya, i relax.