xxx

Pic de la Cabaneta Esqui demuntanya

•    Situació: Andorra

•    Temps: 5h50m

•    Desnivell: +1070 m., -1070 m.

•    Dificultat: **

Sortim del Pont de la Vall d'Incles a la carretera d'Andorra a França. Seguim la pista (asfaltada) de la Vall d'Incles fins als edificis del càmping d'Incles i el Pont de Juclar. En funció de la quantitat de neu podrem començar a esquiar abans o després, però és molt possible que un tros de pista l'haguem de fer a peu. Creuem el pont i seguim la pista pel costat del torrent fins que sortim a unes clarianes a on la vall es divideix en dos. Hem de continuar per la vall de la dreta, remuntant el torrent que ara queda una mica enclotat i deixant-lo sempre a la nostra esquerra fins a arribar a les Pletes de Sisqueró. Passem a l'altra banda del torrent per arribar al refugi forestal (sense confort), i ens enfilem per les pales que hi ha al seu darrera, en direcció est. Després d'una forta però no gaire llarga pujada arribem als plans de les Basses de Siscar, aquí girem en direcció sud-est per endinsar-nos en el petit circ format per la Serra del Mig. Ara ja només queda fer el darrer tram de pujada per una pala de pendent sostingut que ens obligarà a realitzar nombroses ziga-zagues, fins arribar a un petit coll i d'aquí, per l'ampla carena, fins al poc definit Pic de la Cabaneta.

La baixada la fem seguint el mateix itinerari de pujada. Des del mateix pic comencem a devallar cap a la dreta, per anar a buscar la pala per on hem pujat, sense necessitat de tornar a passar pel collet. Anem baixant i una vegada arribats al refugi i creuat al torrent, abandonem les traces de pujada i flanquejem pel mig del bosc que queda a la nostra esquerra, fins a trobar el millor descens que ens deixarà de nou a la pista, la qual anirem seguint fins a tornar al punt de partida.

A l'hotel Univers situat al centre d' Encamp, trobarà un hotel de muntanya diferent, càlid, acollidor, amb una marcada personalitat i un serveis i atenció irrefosable. El ser un hotel petit i familiar ens permet oferir-li un tracte personal que el farà sentir com a casa, el gust i cura pels detalls, la diversitat de serveis i la qualitat dels productes del nostre restaurant, no deixa res a l’atzar perquè durant la seva estada, pugui gaudir al màxim del seu temps d’esquí, excursións de muntanya, i relax.

Hotel de muntanya Andorra, excursion Andorra, esqui Andorra.
Hotel a Encamp, hotel a Andorra, hotel de muntanya a Encamp Andorra, hotel a Grandvalira, excursions de muntanya, esqui de muntanya.