xxx

Dificultat:  Mitja.

http://www.excursionsandorra.com/excursions/pics/Pic d'Escobes 1.jpg

http://www.excursionsandorra.com/excursions/pics/Pic d'Escobes.jpg

Sortim del càmping de la vall d’Incles i seguim la pista que ens duu al mig d’un bosc de pi negre fins a arribar a l’encreuament de camins del Siscaró a la dreta i de Juclar a l’esquerra, el qual agafarem. Creuem el riu i comencem a pujar en ziga-zaga entre blocs. Tornarem a creuar el riu a l’alçada de la cascada, per una passarel·la fins a arribar a uns prats on girarem a la dreta per pujar uns contraforts on hi trobarem les ruïnes de l’antic refugi. En pocs minuts arribarem a la presa del primer llac de Juclar, el més gran d’Andorra. Cal remuntar-la pel cantó dret. Un cop remuntada, més a la dreta, hi trobarem el refugi.

Vorejarem el llac seguin un camí menys marcat però, amb senyals i fites. Baixarem fins el llac, i el creuarem per una passarel·la  situada entre els dos llacs que es troben a la mateixa alçada, evitant així de vorejar el segon. Seguirem el camí que s’enfila cap al coll de Juclar, on tenim una impressionant vista del pic i del cilindre d’Escobes. En arribar-hi tombarem a la dreta fins arribar al coll de l’Alba (2.539 m.)

Arribats en aquest punt, deixarem el camí que baixa per la vessant occitana i seguirem unes fites que trobarem a la nostra dreta que ens permetran trobar els millors passos entre blocs i lloses de gneiss. Cal no desviar-se i seguir les fites amb cura degut a la forta pendent, fins arribar al Pic de Noé. Baixarem una mica fins al coll del pic d’Escobes (2.715 m.). Aleshores haurem de grimpar per un corredor amb bones preses on hi trobarem un esperó amb passos de IIº bastant aeris fins a arribar al cim.

El pic d’Escobes, tot i no ser ni de bon tros un dels cims més alts,  és sense cap mena de dubtes, un dels més bells d’Andorra. Fantàstica i meravellosa panoràmica damunt els estanys de Juclar i els cims que els envolten.

http://www.excursionsandorra.com/excursions/pics/Planell Pic d'Escobes.jpg

A l'hotel Univers situat al centre d' Encamp, trobarà un hotel de muntanya diferent, càlid, acollidor, amb una marcada personalitat i un serveis i atenció irrefosable. El ser un hotel petit i familiar ens permet oferir-li un tracte personal que el farà sentir com a casa, el gust i cura pels detalls, la diversitat de serveis i la qualitat dels productes del nostre restaurant, no deixa res a l’atzar perquè durant la seva estada, pugui gaudir al màxim del seu temps d’esquí, excursións de muntanya, i relax.

Hotel de muntanya Andorra, excursion Andorra, esqui Andorra.
Hotel a Encamp, hotel a Andorra, hotel de muntanya a Encamp Andorra, hotel a Grandvalira, excursions de muntanya, esqui de muntanya.