xxx

Pic de Montmalús (2.781 m.)

Intineraris de muntIanya Andorra, excursions de muntanya.

Situació: Grau Roig
Temps: 2h 40mn anada.
Desnivell: 686 m.
Dificultat: Fàcil

Pic del Montmalus, hotel Univers Encamp

L’itinerari que us recomanem, tot seguit, no és el més emprat habitualment, però si, més bonic.

Sortirem de l’aparcament del Cubil, a Grau Roig, i ens dirigirem cap a la pista d’esquí de la Granota (la que està per sota la pista que puja cap al llacs de Pessons). Ens endinsem cap al bosc i anem seguint l’ampla pista fins a arribar al peu de la forta pujada que és l’últim tram de la pista de la Granota. No pujarem per la pista, sino que ens desviarem a la dreta en direcció al 1er estany de Pessons. Seguir una vintena de metres, magnífica vista als dos Cubils, i girar a l’esquerra. Davant nostre, tres turons l’un al costat de l’altre, sembla que ens vulguin impedir el pas, però remuntarem unes grades fins a arribar a l’estany de la Coma Estremera al costat del final del telesquí.

D’aquí ja es veu clarament el Pic de Montmalús, Seguirem el corriol que segueix pel costat esquerra de l’estanyol i ens endinsarem cap al fons d’una comella on superarem uns lloms i anirem guanyant alçada suaument fins a arribar al coll. Un cop arribats al Coll de Montmalús, tan sols ens queda seguir la carena fins arribar al cim.

Des del Pic de Montmalús tenim una panoràmica excel·lent sobre el cercle de Pessons, el dels Colells, la Serrera i l’Estanyó d’una banda, i l’estany de Montmalús amb el refugi i la Serra del Cadí, de l’altra. Una excursió molt senzilla i bonica a l’estiu.

A l’ hivern, la proximitat de l’estació d’esquí de Grau Roig, fa que probablement sigui el cim més visitat de les Valls d’Andorra amb esquís de travessa. Encara que una part del seu recorregut sigui força concorregut, un cop arribem al final del telesquí de Montmalús, la soledat i el silenci seran els nostres companys fins que assolim el cim.

http://www.excursionsandorra.com/excursions/pics/Planell Pic de Montmalús.jpg

ESQUI DE MUNTANYA

• Inici                             - Parking de Grau Roig
  • Altura inicial              - 2100 m.
  • Dificultat  alpina       - Facil pendent. Sensa dificultat
  • Dificultat d'esqui      - Terreno amb poca pendend, sensa obtacles per guira
  • Duracio                      - Mig dia

Sortim del Pàrking del cubil de l'estació d'esquí de grau roig. Pugem ple nord per la pista vermella de montmalús (atenció esquiadors), de la part superior de la pista encarem plenament direcció sud fins arribar al coll de montmalús, l'única dificultat la podem trobar a la pendent més dreta just sota el coll. Des del coll encarem ple oest i assolir el cim per la carena que pugem amb esquís o a peu segons condicions i sense més dificultat. Descens pel mateix itinerari i la darrera part de pistes pel bosc segons condicions, més aconsellable la pista negra de la granota.

A l'hotel Univers situat al centre d' Encamp, trobarà un hotel de muntanya diferent, càlid, acollidor, amb una marcada personalitat i un serveis i atenció irrefosable.
El ser un hotel petit i familiar ens permet oferir-li un tracte personal que el farà sentir com a casa, el gust i cura pels detalls, la diversitat de serveis i la qualitat dels productes del nostre restaurant, no deixa res a l’atzar perquè durant la seva estada, pugui gaudir al màxim del seu temps d’esquí, excursións de muntanya, i relax.

Hotel de muntanya Andorra, excursion Andorra, esqui Andorra.

Hotel a Encamp, hotel a Andorra, hotel de muntanya a Encamp Andorra, hotel a Grandvalira, excursions de muntanya, esqui de muntanya.